SEO TERİMLERİ;
SEO: Arama Motoru Optimizasyonu.
ONPAGE: Sitenin ilk sayfası üzerinde yapılan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler için kullanılır.
PAGERANK - PR : Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.
PAGERANK GÜNCELLEMESİ : Google’ın sayfa değerlerini yaklaşık 3 ayda bir yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının belirli aralıklarla güncellenmesi.
BACKLİNK : Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerankın temel taşı.
TRUSTRANK : Sitenin arama motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen puan.
OUTLİNK : Web sitenizden başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.
LİNK DEĞİŞİMİ : Web siteleri arasında karşılıklı link alışverişi.
GOOGLE DANCE : Google algoritmalarının güncellemelerinden dolayı sıralamalarda meydana gelen dalgalanmalardır.
METATAG : Web sayfasını Google'a tanıtırken kullanılan kodlar.
SANDBOX: Google'ın, optimizasyon uygulamalarında illegal yolları seçenleri cezalandırması.
FİLTRE : Google'ın sandbox ya da ban cezalarından önce verdiği ufak sıralama kayıplarının oluştuğu ceza türü.
SEF - Search Engine Friendly: Sayfa linkini anahtar kelimelerden oluşturmaktır.
GOOGLE PANDA : Google, bu uygulaması ile internet sitelerini belirli kriterlere göre sınıflandırır. Bu sınıflandırma neticesinde çıkan sonuçlara göre de sitelere arama sonuçlarında yer verir.
SEARCH ENGİNE HİDDEN : Gizli Arama Motoru optimizasyonu.
ADSENSE: Google’ın webmasterlara sunduğu bir reklâm sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklâm konulur; tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.
ADWORDS : Google Adsense’in reklâm verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklâmınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.
SPAM : Arama sonuçlarında yükselme elde etmek için içeriklerin ve anahtar kelimelerin yüksek sayıda yinelenmesidir.
LİNK TARLASI: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfalar ve siteler.
FAKE PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin; gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.
SMO: Sosyal Medya Optimizasyonu
REFERANS LİNK : Başkalarının sizin linklerinizi diğer kaynaklarda referans olarak göstermesi.
ORANTILI BACKLİNK : Siteye oluşturulan bağlantıların, orantılı bir şekilde alt sayfalara da oluşturulması.