İnternet Reklam Vermek ; Dijital Pazarlama, 

İnternet Reklam Fiyatları

Ülkemizde internet kullanımının artması ve gelişen teknoloji interneti hayatın bir parçası haline getirmesi ile birlikte internette reklam vermenin değişken fiyatlarına bağlı olarak firmaların ve markaların internet reklamlarına ayırdıkları bütçeler de her gün artıyor.

Markanızın gğrünmesini istediğiniz internet sitelerine reklam vermek istediğinizde, ödemeler internet sitelerinin maliyet türüne göre hesaplanıyor. En çok tercih edilen ve kullanılan internet reklam modellerini, ödeme şekillerini ve detaylarını sizin için açıklamak istedik.

  1.  Görüntüleme Başına Fiyatlandırma adı verilen CPM: Cost Per Mile / Thousand Impressions 

Reklamveren marka firmaların reklam bannerlarının sayfalarda ziyaretçilere görüntülenmesi başına ödeme yapılan fiyatlandırma sistemidir CPM. CPM fiyatlandırmaları ziyaretçinin reklama tıklaması gerekmeksizin sadece görüntülenme başına ücretlendirilir. CPM de İnternet reklamınızın bulunduğu sayfalarda 1000 kez görüntülenmesi 1 birim sayılır ve CPM reklamlarınız bu birimler üzerinden heaplanarak ücretlendirilir.

internet reklam fiyatları CPM görüntülenme


İnternet reklamlarında en çok tercih edilen ve Display Advertising adı verilen Banner’ları kullanırız. Rich Media Ads yani Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları genellikle CPM relamları üzerinden fiyatlandırılır. Görüntüleme Başına ücretlendirme uygulamaları piyasa standartlarında, banner’ların büyüklüğü, küçüklüğü ve formatına göre değişir. Genel standart henüz oturmamış olsa da piyasada talep edilen ücretler CPM başına 1-10 TL arasında değişir. İnternet siteleri kalitesine ve banner türlerine göre bu fiyatları artırabilir.

Banner Fiyatları : 

728×90 piksel banner ( 1 CPM: tahmini 4 TL )
120×400 piksel banner ( 1 CPM: tahmini 2 TL )
728×90 piksel “expandable” banner ( 1 CPM: tahmini 6 TL )
Ad Corner ( 1 CPM: tahmini 6 TL )
Interstitial Banner ( 1 CPM: tahmini 4 TL )

Yukarıda verdiğimiz tahmini fiyatlandırmalara göre Maliyet hesaplama :  

1 birim CPM fiyatı 4 TL olan ve 1.000.000 görüntülenme yapan CPM reklamlarında toplam reklam maliyetiniz 4.000 TL’dir.

1.000.000 / 1.000 = 1.000 birim
1.000 birim X 4 TL CPM = 4.000 TL.dir

CPM Reklamları Avantajları ve Dezavantajları

CPM reklam modeli internet üzerinden yapılan pazarlamada, kullanıcıların bilinçaltına yerleşerek marka bilinirliğinizin artması ve piyasaya yeni çıkacak bir markanın ya da ürünün tanıtılması amacı ile kullanılabilir. Firmalar ve Markalar CPM reklamları sayesinde internet kullanıcılarının yani reklam verilen sayfaların ziyaretçilerinin sürekli olarak kariısına çıkarak güvenilirlik ve marka bilinirliğini sağlamaya çalışıyorlar. Aynı zamanda banner reklam uygulamaları TBM, CPC yani Tıklama Başına Maliyet uygulamaları ile birlikte kullanarak farkındalık yaratabilir ve beraberinde internet reklam verenlerin web sitesine trafik sağlayabilir. Bundan dolayı TBM reklamlarında banner reklamlarının tıklanma sonuçları değil görüntülenme sayısı ücretlendirilir.

CPM reklamalarının dezavantajı; Reklamların tıklanma oranının düşük olması ve web sitenize trafik sağlamamasıdır. CPM reklamları uzun zaman diliminde marka bilinirliğinizi arttırarak avantaj sağlamakla beraber kısa zaman dilimlerinde ve performansa dayalı reklam kampanyalarında faydası olmadıüı aşikardır.

2. Tıklama Başına Fiyatlandırma CPC : Cost Per Click

İnternet reklam verenlerin Tıklama Başına Maliyet CPC ile ödeme yaptıkları internet reklam modelidir. Tıklama Başına Maliyet CPC ile fiyatlandırma, web sitesi ziyaretçilerinin sayısı veya banner reklamların görüntülenmesine göre değil; reklam bannerlarına tıklanma sayısına göre belirlenir.

İnternet reklam verirken Network reklamları olarak nitelendirdiğimiz Google Reklamları, Facebook reklamları, yani Google Adwords reklam, Google Display reklam ve Facebook reklamları akıllı linkler yani Linkz vb. reklam modellerinde TBM yani Tıklama Başına Maliyet ile fiyatlandırma uygulanıyor.

Piyasa Standartları

- Google Adwords reklam 'larında tıklama başına maliyetlerde standart bir fiyatı yoktur dolayısı ile piyasada bazı google reklam ajanslarının söylediği asılsız 1000 tıklama 100 TL veya 10.000 tıklama 1.000 TL gibi google reklam pazarlama yöntemleri tamamen google reklam verenleri kandırmaya yönelik çalışmalardır. Google reklam Tıklama başına maliyetleri, sektöre ve seçilen anahtar kelimelere göre borsa mantığında açık arttırma yolu ile belirlenir. Google reklam verenlerin minimum harcama tutarı olmadığı gibi google reklamlar için ödenecek tutar reklam veren tarafından belirlenir maksimum harcama tutarıda yoktur. Örnek verecek olursak Günlük 10 TL’lik reklam bütçesi olan google reklamlarına yönelik 1 tıklama başına maksimum 30 kuruşluk maliyet belirlenebilir.

- Facebook reklam fiyatları, Facebook'da öncelikle hedef kitle belirlenir ve Facebook reklam tıklama maliyetleri tıpkı google reklam'daki gibi açık artırma yolu ile belirlenir. Facebook reklamlar 'da Google Adwords reklamları’ndaki gibi anahtar kelimelerin tıklama başı maliyetleri önem taşır.

internet reklamları fiyatlar CPA satın alma


İnternette reklam verilen Web sitelerinde metinsel içeriğe entegre edilen Akıllı Link uygulamalarında CPC reklam fiyatları sabittir ve internette reklam vermeden öncesinde tıklama başına maliyetleri ve ne kadar ödeneceği biliyoruz.

Akıllı Link uygulamaları 'nda tahmini tıklama başı maliyetleri 0.40 TL yani 40 kuruş civarındadır. Akıllı linkler ile yayına alınan reklamlar statik imaj reklam, flash animasyon banner, video reklamları gibi değişken reklamlardır.

CPC Tıklama Başı Maliyetli Reklam Avantajları ve Dezavantajları

CPC yani Tıklama Başı Maliyet reklam uygulamaları yeni marka yada yeni bir ürün tanıtımlarında ve performans reklam kampanyalarında reklam verenlerin web sitelerine garantili ve hızlı trafik sağlanması konusunda fayda sağlar.

CPC Tıklama başı maliyetli reklamlarda internet reklam bütçesi ile reklam performansının sağlaması yani reklam bütçesi oranında web sayfasına alacağı trafiğin tahmini olarak ölçülebilir olması tercih sebebidir bu nedenle CPC yani Tıklama Başı Maliyet ile tercih edilen internet reklamlarının hiç bir dezavantajı yoktur.

3. CPL: Cost per Lead Cost per Action, Aksiyon Başına Fiyatlandırma

İnternet ziyaretçilerinin internet reklam verenşn reklamlarına tıklayarak reklam verenlerin web sayfasına yönlendirildikden sonra reklam verene çıkan fiyatlandırmadır. Bu tür reklam genellikle internet başvuru formu, e-bülten aboneliği, internet üzerinden kayıt, site üyeliği gibi aktiviteler olabilir. İnternet üzerinden satın alma veya para transfer işlemleri bu tür reklamlarda fiyatlandırılmıyor.

CPL yani Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemleri'nde kontrol çoğunlukla internet reklam verenlerdedir. İnternet Reklamlarının hangi sitelerde yayınlanacağını internet reklam verenler belirler ve kontrol edebilir.


internet reklam fiyatları CPL aksiyon

CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi banner’lar, Google Adwords reklamları Facebook reklamları ve bütün internet reklamlarında uygulanabilir.

CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi banner’larda fiyatlandırmalar tıklama başı maliyetlerle ve görüntüleme başı maliyetlerle değil internet reklam verenin istediği aksiyonun gerçekleştikten sonra belirlenir. Ziyaretçinin gerçekleştirdiği her aksiyon başına bir ünite fiyatı belirlenir ve bu fiyatlandırma uygulanır.

CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi Piyasa Standartları

CPL uygulamalarında bir fiyatlandırma standardı yoktur. Bu tür reklam uygulamaları reklam verenin belirlediği aksiyonların detaylarına göre reklam veren ve reklam ajansının veya yayıncının pazarlığı üzerine belirlenir.


CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi Avantajlar ve Dezavantajları

Aksiyon başına fiyatlandırma sistemleri internet reklamcılığı kapsamında en faydalı internet reklam modellerinden birisidir. CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi Reklam aracı ile site trafiğinin nereden yani hangi kaynaktan geldiğini, önemsenmeden belirlenen aksiyonlar gerçekleştirilmesi halinde ödeme yapılır.

CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi reklamlarının dezavantajı, reklamlar şle gerçekleşmesi istenen aksiyonların kesin bir tarih aralığında tamamlanmaması mümkündür. CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi reklamları bu sebeple uzun süreli veya belirli bir tarihler arasında planlanan reklam stratejisidir.

Çünkü CPL yani, Aksiyon Başına Fiyatlandırma Sistemi reklamları kısa zamanlı reklam kampanyalarında beklenilen sonucun alınıp alınmayacağı kesin olarak bilinemez.

4. Satın Alma Başına Fiyatlandırma - CPA: Cost Per Acqusition

CPA yani Satın Alma Başına Fiyatlandırma, Reklam verenin web sayfasına giden ziyaretçilerin reklama tıklayarak yönlendirilerek sayfadan ürün satın alma işleminin gerçekleşmesi ile belirlenen fiyatlandırmalardır. Satın alma sonrasında gerçekleşen para transferi işlemleride bu fiyatlandırmalara dahil olur.

Reklam verenler Satın Alma Başına Fiyatlandırma Sisteminde az kontrole sahiptir.

Reklamların hangi sitelerde çıktığını bilemez ve kontrol edemez. “satın alma” işleminin ücretli olması, bunun başlıca sebebidir.

internet reklamları fiyatlar CPC tıklama


CPA yani Satın Alma Başına Fiyatlandırma,  reklam banner’ları, Google Adwords reklamları veya akıllı link reklamları gibi bütün internet reklam araçları üzerinden uygulanabilir.

CPA yani Satın Alma Başına Fiyatlandırma reklamları,  Görüntüleme veya tıklama maliyetleri üzerinden hesaplanmaz, belirlenen satışın gerçekleşmesi ile fiyatlandırılır.

CPA yani Satın Alma Başına Fiyatlandırma reklamlar  ile gerçekleştirilen satın alma başına bir fiyat belirlenir ve fiyatlandırma yapılır.


CPA yani Satın Alma Başına Fiyatlandırma, Avantajları ve Dezavantajları ;

CPA yani Satın Alma Başına Fiyatlandırma reklamları, internet reklamcılığında en faydalı yöntemdir. Çünkü trafik nereden gelirse gelsin yanlızca belirlediğiniz satış işlemi gerçekleştikten sonra ödeme yapılır.

İnternet Reklam Fiyatları :  

İnternet reklamları ve fiyatları belirli bir standarda oturtulmamıştır; reklam veren firmalar, markalar, dijital ajanslar internet reklam uygulamalarının fiyatlandırmalarına bağlıdır.

Farklı İnternet reklam pazarlama alternatifleri ve fiyatları için hemen Ankara Reklam Ajansını arayın;

- Arama motoru optimizasyonu (SEO) fiyatları

- Toplu E-posta gönderim fiyatları

- Online PR / Sosyal medya pazarlama ve fiyatları

- Advergames fiyatları

- Satış ortaklıkları (Affiliate Marketing) fiyatları

İnternet reklamlarınızda hangi bütçe ve fiyatla hareket edilmesi gerektiğini, Reklam verenin İnternet pazarlama stratejisini, hedef kitlesini belirleyerek. İnternet Reklam bütçenize uygun internet reklamlarını planlıyoruz .

Ankara Reklam Ajansı Müşteri Temsilcilerini Arayabilir En kısa sürede internet reklam verebilirsiniz.