Sosyal Medya Nedir ?

Günümüzde alışkanlıklar değişti ve bilgiler oldukça hızlıyayılabiliyor.

En çok merak edilen sorulardan biri ise bu nasıl oluyor ? sorusudur. Herkesin o veya bu kanalda kendine ait bir sosyal medya hesabı var.  hepimizin kendi düşüncelerimize göre yorumladığımız ve bir anlam kattığımız sosyal medya hesaplarımız, bilgi iletişimini hızlandıran, tam bir içerik platformu olutururuz.

Bu oluşan platformların tamamına Sosyal Medya diyebiliriz.

Sosyal Medya Nedir? Sorusuna farklı bir cevap vericek olursak;

Sosyal Medya;  genel açıklaması  Web 2.0'ın yayına alınması ile birlikte, tek taraflı paylaşımından, çift taraflı paylaşıma ve anlık bilgi paylaşıma ulaşmasını sağlayan medya sistemi oluşmuştur.

Gelişen web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylıkları ve iletişim hızı anlık bilgi paylaşımının takip edildiği dijital platformdur sosyal medya.

Dünya genelinde insanların mobil ve online olduğu dijital çağ ile İletişim ve paylaşım sınırı olmaksızın tartışma ortamı sağlayan Sosyal Medya, kişilerin anlık iletişiminin yanı sıra kurum ve markaların bakış açısında da son derece önemli bir yer almaktadır.

Sosyal Medya'nın sağladığı etkileşim, eğitim, araştırma, bilgi alma, bilgi verme gibi bir çok konularda sonuna kadar kullanılmaktadır..

Sosyal Medya'nın gelişimi ile bu duruma uyum sağlayan markalar ve kurumlar yakaladıkları bu trend ile önümüzdeki yılların yatırımını sağlamışlardır.

Tabi ki bu değişimin yerini alabilecek yeni anlık içerik ve iletişim platformları oluşunncaya dek.

Nedir bu sosyal medya ?

Sosyal Medya bilgi içerir içerdiği her bilgi bir içeriktir, her paylaşım bir içerik her bir bilgi bir paylaşım kaynağıdır.

Sosyal Medya anlık yaşanan bir platformdur. Tv, Radyo,Gazete, Dergi,ve bütün basılı materyallerden en önemli farkı anlık paylaşımdır. İki taraflı iletişimin sağladığı etki seviyesi geleneksel medyayı çok geride bırakmıştır.

İşte bu yüzden ticari markalar ve kurumlar tarafından tercih edilir ve günümüzde markalar ve kurumlar dijital kanallara ayırdıkları bütçeleri yükseltmektedir.

Sosyal Medya, kullanıcı odaklı yapıya sahiptir ve sınırlama yoktur, Sosyal medyanın doğru kullanılması halinde etkisi tartışılmaz. Markalar tarafından kullanıldığı zaman faydalar sağlayan Sosyal Medya’nın kişiler üzerinde olumlu ve olumsuz etkilerini görmekteyiz. 

Sosyal medyanın dünya üzerinde de etkisi çok büyüktür ve ülkeler arasında kültür, yaşam ve ticari kullanım oranlarıda farklılıklar gösterirr. Türkiye'de sosyal medya kullanım oranları diğer ülkeler ile kıyaslanması halinde oldukça yüksektir ve yükselmeye devam ediyor. Sosyal Medya istatistiklerine göre Türkiye sosyal medya kullanımında Avrupa sıralamalarında yer almaktadır.

Sosyal Medya’daki paylaşımlarınız eş zamanlı geniş kitlelere ulaşır. 

Sosyal medya iletişimin gücüdür.