Görsel hafızamız tahmin ettiğinizden de güçlüdür gördüklerimizi okuduklarımızdan ve duyduklarımızdan hızlı hatırlar ve uzun süre unutmayız. Bu sayede İşletmeler, Üreticiler ve firmalar markalarını hatırlatmak ve unutturmamak için çok farklı yöntemler geliştirir. Ürünleri üretmek, İşletmelerin kurulması, marka oluşturmanın yanısıra oldukça kolaydır ancak zor olan görev bir marka oluşturmaktır. 

Peki insanların görsel hafızalarında nasıl kalabilir ve unutulmazsınız tabi ki markanızın bir logosu olması!

Marka ve Tüketicilerin bir araya gelmediği çağımızda; Tüketicilerin bir ürün almak istediğinde çeşitliliğin çok fazla olması seçiciliğe yönlendirir. Tüketici daha önce kullandığı güvendiği bir markayı arar ve tercih eder. Bu durumda ise oldukça fazla ürünün ambalajlı satılması, tüketicinin daha önce kullandığı veya marka reklamının etkisinde kaldığı ürünü seçmeye zorlar. Onlarca ürün ve hizmet arasında okumaktansa Logosunu tanıdığı veya bildiği ürünleri tercih eder. 

Amblem ve Logo

Bir ürünün veya firmanın markasının, diğerlerinden ayırt edilebilmesi için ambleminin yani logosunun olması gerekir.

Latinceden gelen amblem ve logotayp sözcükleriTürkçede simge ve özgün yazı anlamlarındadır. 

İki anlam taşıyan bu sözcükler günümüzde tek bir sözcük olarak Logo adı altında kullanılmaktadır.

Amblem, çizgi ve resimlelerle oluşturulan işaretler ve sigelerdir. Logo, çizgi, resim ve yazının bir araya gelmesi ile oluşturulan simgelerdir. Amblem ya da Logo ikisinde de amaç, ürünü, firmayı yani markayı ayırt edebilmemiz amacı ile yapılan çalışmalardır. Amblemler ve logolar markaların kişiliğini, renkleri ve şekilleriyle ifade etmektedir...

Ankara Reklam Ajansı, diğer hizmetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz iletişim formumuzu  doldurarak bilgi isteyebilir ya da reklam ajansı iseniz  partner başvuru  formumuzu doldurarak partner olmak isteyebilirsiniz.